چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» با معرفی برترین‌ها پایان یافت



 چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی هرمزگان که از ۲۱ اسفند با حضور ۱۰ گروه نمایشی به میزبانی کانون مسجد امیرالمومنین حضرت علی(ع) روستای سرباران بخش تیاب میناب برگزار شد، شامگاه سه‌شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

  

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا: در مجموع ۱۵ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» راه یافت که پس از بازبینی انجام شده، ۱۰ اثر نمایشی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی هرمزگان به مرحله پایانی راه یافته و به اجرای نمایش پرداختند و در پایان معرفی برترین‌ها توسط هیات داوران متشکل از «علی رحیمی شهواری، جعفر قاسمی و حبیب الله ناصری» انجام شد.

هیات داوران جشنواره ضمن قدردانی از تمامی گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره، در بخش تقدیر ویژه «احمد شنبه نیا» پیشکسوت تئاتر میناب را به پاس همراهی ارزشمند در ۲ نمایش «مرگ خاموش» و «سه نقطه» معرفی کرد.

از گروه نمایش خیابانی «سه نقطه» به نویسندگی و کارگردانی داود رمضان‌زاده نیز به خاطر حضور موفق در جشنواره‌های استانی و ملی و درخشش در این جشنواره‌ها که خود از جنس خودباوری در بچه‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد است و می‌تواند شروع و روند مناسبی برای فعالیت موثر در جشنواره‌های مختلف باشد، به صورت ویژه تقدیر و تجلیل شد.

داوران در بخش طراحی بروشور نیز از «محمد رضا سالاری» از نمایش لیلای نافرجام و «حسین فعله پور» از نمایش «دست کوتاه» تقدیر کرد و «ابراهیم زحمت کش» از نمایش پناهگاه امن به عنوان برگزیده این بخش معرفی کرد.

طراحی میدان و فضا، نیز هیات داوران «یاسر کبابی» از نمایش پناهگاه امن و «علیرضا زارعی» از نمایش دست کوتاه شایسته تقدیر دانست و «مسلم کبابی» از نمایش تهی، نیز برگزیده این بخش شد.

در بخش طراحی لباس نیز داوران از «حمیده مینابی‌نژاد» از نمایش مرگ خاموش تقدیر و «مهرداد کریمی» از نمایش دست کوتاه برگزیده این بخش شد.

هیات داوران در بخش طراحی موسیقی نیز اثر نمایشی «بلیط چهار نفره» کاری از صانع رحیمی شهواری و «داستان بیژن» کاری از معین الدین زارعی را به‌طور مشترک شایسته تقدیر دانست و نمایش ما و محله از مصطفی نظری نیز برگزیده این بخش شد.

در طرح و ایده نیز هیات داوران بدون اولویت از طراحان و ایده‌پردازان «خالد رحیمی شهواری» از نمایش بلیط چهارنفره، «فرشید کرمی» از نمایش دست کوتاه و «میران سلمانی» و «افشین جهانشاهی» از نمایش ما و محله تجلیل کردند.

همچنین در بخش کارگردانی نیز «فریشد کریمی» از نمایش دست کوتاه مقام اول، «محمد رحیمی شهواری» از نمایش بلیط چهار نفره و «عبدالرضا زارعی» از نمایش داستان بیژن بدون اولویت مشترک دوم و «میران سلمانی» از نمایش ما و محله مقام سوم را به‌دست آوردند.

در بخش بازیگری مرد نیز در گروه بازیگری به «علی اسلامی، محسن رییسی، مهدی زارعی، احمدرضا کبابی، امیررضاکبابی، فاضل کبابی» از نمایش اگه و «پوریا پور زارعی» از نمایش تهی شایسته تقدیر شدند.

همچنین مقام اول بخش بازیگری مرد به «ابوالفضل ذاکری» در نمایش دست کوتاه تعلق گرفت و «عبدالرضا زارعی» در نمایش داستان بیژن، «علی زارعی» در نمایش دست کوتاه و «امیرعلی پور دادخدایی» در نمایش ما و محله به طور مشترک مقام دوم و «حسین رسولی» در نمایش ما و محله، «محمد کارگلی» در نمایش بلیط چهار نفره و «فاضل ذاکری» از نمایش ما و محله مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری زن نیز؛ هیات داوران این جشنواره بدون اولویت از بازیگران «حدیث زحمتکش، یاسمن رنجبری، فاطمه حسینی و زهراحسینی» از نمایش پناهگاه امن و «زهرا رسولی» از نمایش ما و محله و «زهره فیروزی» از نمایش لیلای نافرجام تقدیر و تجلیل کردند.

در بخش برگزیدگان نیز بدون اولویت و انجام اصلاحیه و باتوجه به موضوع مرتبط، به ۲ نمایش (بلیط چهار نفره) به کارگردانی «محمد رحیمی شهواری» از کانون فرهنگی هنری سید الشهدا(ع) روستای شهوار و نمایش (ما و محله) به کارگردانی «میران سلمانی» از کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) محله زرکی در جشنواره ملی آسمان هشتم(ع) به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی، معرفی می‌شود.

همچنین در این بخش نمایش دست کوتاه به کارگردانی فرشید کریمی از کانون فرهنگی هنری عترت روستای حاجی خادمی نیز بعد از انجام اصلاحات و بازبینی مجدد به دبیرخانه جشنواره استانی سابات به میزبانی میناب معرفی می‌شود.

چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «جوانه» ویژه گروه‌های نمایش کانون ‌ای فرهنگی هنری مساجد هرمزگان به همت گروه هنری فانوس کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین حضرت علی(ع) و با همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستای سرباران، بخشداری تیاب، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری میناب برگزار شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره، اسلام خواجه‌یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، محمود قاسمی مسئول بسیج هنرمندان استان، ایمان خواجویی معاون فرهنگی حوزه هنری استان، مصطفی کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن اسفندیارپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها